Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

MANTINADES GIA KRHTH


ΟΠΟΥ ΚΙ'ΑΝ ΖΕΙ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΛΑΧΤΑΡΑ....ΣΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΚΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΦΕΡΝΕΙ ΚΑΘ'ΑΡΓΑ......
ΝΥΧΤΩΣΕ ΚΑΙ Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ..ΕΙΣ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΟΥ Τ'ΟΜΟΡΦΟ...(ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ)..ΤΗΝ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΤΕΛΝΕΙ.... ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ©
ΤΑ ΠΕΡΑΣΑΡΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ ΞΑΝΟΙΓΩ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΓΩ..ΓΙΑΤΙ ΠΗΓΑΙΝΩ'ΕΡΧΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ...ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ©
ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ..Ο ΑΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ.ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ,ΤΗΝ ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΕΒΕΝΤΟΣΥΝΗ..ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ©
ΤΡΕΜΕΙ ...ΒΡΟΥΧΑΤΕ...Η ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ ΓΙ'ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ...ΠΟΥ ΜΕΡΙΚΟΙ? ΒΑΠΤΙΣΑΝΕ... ΔΗΘΕΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ...ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ©
ΤΡΕΜΕΙ...ΒΡΟΥΧΑΤΕ... Η ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ...ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΦΡΟΝΗΣΤΟΥΝΑΙ...ΑΥΤΟΙ? ΠΟΥ'ΤΑΧΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ...ΘΕΝΕ ΝΑ ΤΗΝΕΔΟΥΝΕ..... ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ©
ΤΑ ΠΕΡΑΣΑΡΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ ΞΑΝΟΙΓΩ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΓΩ ΓΑΤΙ ΠΗΓΑΙΝΩ'ΕΡΧΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ... ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ
Αχ,να μπορουσα ατλαντικε γεφυρα να σου φτιαξω..να περπατω μερονυχτα στο Ρεθυμνο να φτασω..ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ
Θε μου και καν'ενα σεισμο ρουθουνι μην ανοιξει..και ενωσε το Μοντρεαλ με την πανωργια Κρητη.ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ
Σεισμός στην Κρήτη ..δώδεκα ρίχτερ δόνηση ένιωσα στο φιλί σου....και μοιάζει με μετασεισμο η κάθε ανάμνηση σου.......
Εθιμο το'χουμε εμεις τα μαυρα να φορουμε να μενουμε αξυριστοι και να οπλοφορουμε..
Δυο μάνες έχω εγώ σε όλο τον πλανήτη,η μια είναι άπου με γέννησε και η άλλη είναι η Κρήτη.
Ο Κρητικός σαν αγαπά...τη μαντινάδα βγάνει..το πόνο απ’ούχει στη καρδιά..τραγούδι τονε κάνει
Κρήτη μας όμορφο νησί νησί του παραδείσου φιλοξενείς όποιο σε δει με όλη την ψυχή σου
Nα μποραγα να γοραζα μια μερα τον πλανιτι να τα λαξο το ονομα να τον εβγαλο ΚΡΗΤΗ!
Την ομορφιά της Κρήτης μας ο κόσμος τη θαυμάζει,άλλο νησί δεν βρίσκεται στον κόσμο να της μοιάζει
Χαιρομαι που΄μαι Κρητικος κι΄ναι τιμη για μενα που εισαι η πατριδα μου ΚΡΗΤΗ Λεβεντογεννα.
Ρεθεμνιανέ μου καντιφέ ποιος σε βαγιοκλαδίζει να παίρνει απο τα μάτια μου δάκρυα να σε ποτίζει
Βγάλτε μου εισητήριο να φύγω την Τετάρτη γιατί δεν εμπορώ να εθωρώ την Κρήτη από τον Χάρτη
Όντε θα πας στην Κρήτη Κρητικέ χαιρέτα μου την Κρήτη χαιρέτα μου και το βουνό το λένε Ψηλορείτη
Στην Κρήτη ζει η λεβεντιά και η αντρειοσύνη αντάμα και μαντινάδες γίνουνται ο πόνος και το κλάμα
Ηθελα μόνο μια στιγμή τσι θάλλασας να μοιάσω για να μπορέσω ολόκληρη την Κρήτη ν'αγκαλιάσω
Κάμε μια βόλτα κι ότι δεις του κόσμου να του λείπει ετσέ θα κάμεις θα το βρεις σ'ένα νησί, την Κρήτη.
Κρήτη με τα ψηλά βουνά και τσ'εύφορε κοιλάδες τσι ρίμες, τα ριζίτικα και με τσι μαντινάδες
Κρήτη μου, κόρη του γλεντιού της ανδρειοσύνης μάνα χωρίς εσένα δε χτυπά τσι λεφτεριάς καμπάνα
Κρήτη με τα φαράγγια σου και τσι βουνοσειρές σου θαμπώνονται όσοι'ρχονται και βλέπουν τσ'ομορφιές σου
Oλα του κοσμου τα νησια που ειναι στον πλανητη Oλα μαζι δεν κανουνε την ομορφια σου κρητη
Το λέω με παράπονο, το λέω με τερτίπι Ολή η Ελλάδα δεν μπορεί να παραβγή στην Κρήτη!
Στου Ψηλορείτη την κορφή το χιόνι δεν τελειώνει ώσπου να λειώσει το παλιό καινούργιο το πλακώνει
Κρήτη μου όμορφο νησί τσι Σούδας το λιμάνι και τον Χανιών την αγορά που δεν υπάρχει άλλη
Τι κιάν θα φύγεις στα μακρυά, μιά μέρα θα γυρίσεις, γιατί μακρυά απ"τη ΚΡΗΤΗ μας δεν ημπορείς να ζήσεις.
Κρήτη με τις ψηλές κορφές και με τις χαμηλάδες που 'σαι γεμάτη έρωτα αντρειά και μαντινάδες
Χώμα κρατώ και διασκορπώ απο τον Ψηλορείτη, καί το σκορπίζω να γενεί όλος ο κόσμος ΚΡΗΤΗ

Kρήτη η μάνα των σοφών και χώρα των αρχαίων γεννήτρα των παλικαριών και των καπεταναίων

Πάντα μαζί μου κουβαλώ χώμα του Ψηλορείτη και το σκορπώ για να γενεί όλος ο κόσμος Κρήτη.

Να μπόραγα να αγόραζα μια μέρα τον πλανήτη, να του αλλάξω τ’ όνομα να τονε βγάλω ΚΡΗΤΗ..

Η Κρήτη πάντα ΄χει διαφορά από τους άλλους τόπους γιατί ΄χει αντάρτικες ψυχές και κουζουλούς ανθρώπους.

Όλη την ομορφιά της Γης η Κρήτη έχει πάρει, γι’ αυτό είναι και πιο όμορφο το κρητικό φεγγάρι.

Της Κρήτης την παράδοση με ευλάβεια στηρίζω και όπου σταθώ και όπου διαβώ μια Κρήτη ζωγραφίζω.

Είναι τιμή στον ΚΡΗΤΙΚΟ όπου κρατά μαζί του τη Κρήτη και τη λεβεντιά και την παράδοση του.

Χαίρομαι που είμαι κρητικός και όπου βρεθώ το λέω με μαντινάδες τραγουδώ με μαντινάδες κλαίω

Εγώ αγαπώ σε Κρήτη μου, δεν θέλω το κακό σου.γιατί πατώ το χώμα σου και πίνω το νερό σου !

Η μαντινάδα η καλή δε κτίζεται όπως λάχει.. πέτρα και χώμα και νερό τση Κρήτης πρέπει να ‘χει..!!!
Κρήτη μου όμορφο νησί, και γλυκοφιλημένο, γύρο σου έχεις θάλασσα, και σ' έχει αγκαλιασμένο.!!!!
Κρήτη δενδρί τσι λευτεριάς αιματοποτισμένο, ποτέ το πέπλο τσι σκλαβιάς δεν σ'έχει σκεπασμένο!!!!!
Κρήτη μου όμορφο νησί, κι όταν θα σε πατήσω, θα πάρω απ το χώμα σου, γλυκά να το φιλήσω.
Τη λευτεριά ρωτήσανε ποιάς μάνας είναι γέννα, και είπε πως τη γέννησε το Κρητικό το αίμα!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου